måndag 10 mars 2008

Förberedelser

Meja provligger valplådan

Jag stannade hemma från jobbet idag, mannen kommer inte hem förns ikväll och jag vågade inte lämna Meja ensam hemma. Hon andades konstigt och var lite orolig igår kväll så jag ville inte lämna henne ensam ens för ett par timmar idag. Istället har jag förberett lite inför det som komma skall. Jag har städat i klädkammaren och gjort plats för valplådan, jag har badat Meja och klippt klorna. Det känns bra att vara lite förberedd även om jag är galet nervös.

Det här blir det första valpningen som jag är med om och även om jag har läst in alla teoretiskakunskaper är det inte riktigt samma sak. Men min mamma har lovat att ställa upp som stöd, min morfar hade under många år kennel och lite har hon allt snappat upp. Dessutom är ju mannen utbildad undersköterska och djursjukhuset ligger inte allt för långt bort.

Så här nervös var jag inte när Måddesty fick sina två kullar kattungar. Men på något sätt känns katter mer kompetenta när det gäller allt möjligt. Men om hon lyckdes med att få allt som allt 6 stycken perfekta och friska kattpojkar så borde det ju gå bra för Meja med. Intalar jag mig iaf...

Inga kommentarer: